måndag 4 maj 2009




God morgon!
Har nu fört Tim till skolan. Ted har oxo gått. Emil sover i vanlig ordning.
Han ringde mej på jobbet igår,Emil. Han hade lite långtråkigt antar jag för han bad så snällt om att få gå till skolan idag!! Inte likt honom...fast nu e han inne på 3:e veckan från skolan så det är väl kanske inte konstigt heller. Han ska få gå med mej vid 12.30 och hämta Tim och då kan han få b
li kvar i sin klass tills dom slutar vid 14 tiden,mjukstart...

Annars händer det inte mycket här idag. Jag får besök av min Babe!!
Tvättstugan har jag som imorgon eftermiddag.
Maten idag lär väl bli nån soppa tror jag. Barnen har kvar av pasta/kasslergratängen sen igår. Den kan även Tim äta. Jag gjorde den laktosfri.

Jag har nog inte skrivit om det... Vi kör bara laktosfritt på Tim. Hans mage har varit sååå risig ett långt tag så vi var i kontakt med barnläkaren i Vara o hon tyckte att detta skulle testas. Faktum är att Tim är bättre i magen redan och det har inte gått en vecka än.

Min älskade lilla bil var sönder i helgen. Fast det var inte så farligt som jag befarade... Jag ställde bilen på parkeringen vid sjukan o då rök det o pös det om min "Peggy"... Oh my God!!! Jag tänkte att bilen hade nu gått i kok.... Faaan!!
Jag lyfter på huven... Vatten rann i mängder under bilen.... Vad fick mitt öga skåda? Jo en lite spricka i en vattenslang! Hurra,det vart inte nåt allvarligare fel än så!
Jonas fixade en ny detalj på jobbet o bilen vart sig lik igen. Tack Älskling och Sune för hjälpen!

Fick ett tel.samtal nyss...eller rättare sagt för en timme sen. Madde ringde mej. En gammal klasskompis från skoltiden som jag har fått kontakt med igen via Facebook. Vi pratade om allt o inget och bestämde oss för en fika på torsdag! Skitkul att träffas. -Skoj att du ringde Madde!!!

Nu kom Emil upp oxo. Klockan är ju inte ens 10 än... Han har piggnat på sig. Skönt att det går åt rätthåll. Han är snart i skolan o inne i sina gamla vanor igen... Jaa,nog vart det en pärs det här,men då har man fått den erfarenheten oxo.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att han mår bättre!
Kul att se dig blogga igen och va hemma.

Kramar

ella sa...

nä är nog ej kul för han att ej göra något.
ja nu är ja vaken ush va kallt det är ute idag..mer kaffe nu kramis;)