tisdag 21 april 2009

Uppdatering!

Jag har fart ut o in nu ett par gånger med Emil på olika sjukhus.
I söndags kom vi till Borås. hade tid på akuten halv ett på em. Det gick undan och vi slapp vänta. Jag krävde en ct-skalle (skallröntgen) för jag kände att detta som Emil hade drabbats av var INTE migrän.
Prover togs och vi skickades till barnmottagn. Där togs beslut om röntgen och vi fick gå dit o fotografera skallen på Emil.
Röntgen var UA.
Läkaren beslutade sig för att ett ryggmärgsprov skulle tas. Dom stack min tappre son FYRA gånger i ryggen innan det lyckades. Han var sååå duktig.
Provet visade att han har hjärnhinneinflamation. Vi fick nu idag reda på att vi blir kvar MINST 14 dagar!!!
Den som vill ha mitt direktnr kan ringa till Ted som oftast finns hemma efter 17.00,min mamma eller Katja.
Det är inget smittosamt så det är helt ofarligt att komma på besök.
Jag har dock inte på mob här,men kollar av den då och då.
Ha det gott!!

14 kommentarer:

Anki sa...

Kära nån!!

Vilken tur att du stod på dig! Hoppas allt går bra!

Kramen

ella sa...

kram hoppas han snart e bra igen kan höras på telen nån dag igen;)

ejmis sa...

Tur att du stog på dig!! Skönt att det inte var migrän...det är fruktansvärt. Hoppas E snabbt mår bättre nu när han fått rätt diagnos.

Mamma/Sussie sa...

Tack jag ska hälsa Emil!!! ♥

Jen sa...

Oj vilken tur att du stod på dig. Heja mamma S. Krya på sig till sonen. Kram

ella sa...

ja d samma;)hoppas han snart får komma hem!! solat..nu lagar jag mat.kramis!!

Anki sa...

Långt varsel....svordomar och så.

Hoppas han mår lite bättre nu!

ella sa...

bra du får komma till jonas liten stund!!kram min vän:)

Soffie sa...

men guuu va hemskt,
va dåligt att de inte upptäckte det utan ni fick åka in så många gånger,
hoppas nu att han blir frisk snabbt,
må så gott å krama om din duktige son!

Helena sa...

Men herregud, hjärnhinneinflammation låter ju jättehemskt! Hoppas att han kryar på sig snabbt.

Och änglarna får gå barfoat hos mig, här sparas inga tossor :)

Barnens Hjältar sa...

Oj oj oj, vad jobbigt..bra jobbat tigermamma!! Lita på sin intution det skall man..

ella sa...

hur går det för han??kram

ella sa...

hej!!hur går d nu?snart måste han ju få komma hem=)hoppas!!!kramisar tänker på er

ella sa...

ok skönt han får hem snart då iaf=)kram ha en bra kväll=)